پایگاه تحلیلی خبری کشکرت

دولت و ملت همدلی و همزبانی

پایگاه تحلیلی خبری کشکرت

دولت و ملت همدلی و همزبانی

پایگاه تحلیلی خبری کشکرت
بایگانی

به گل نشستن کشتی در بندرگاه انزلی + تصاویر

سه شنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۱۳ ب.ظ


DSC_4190

 به گزارش انزلی چی، کشتی سومیا متعلق به کشتی رانی دریای خزر امروز سه شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴ در بندر انزلی به گل نشست. کشتی سومیا در سه مرحله به ترتیب در موج شکن غازیان، موج شکن بندر انزلی و حوضچه بندر انزلی به گل نشست.

بر پایه این گزارش، بندر انزلی مهم ترین بندر تجاری و صیادی در شمال کشور بوده که از طرفی وظیفه نقل و انتقال کالا و تجارت دریایی منطقه و از طرف دیگر وظیفه حفظ اکوسیستم تالاب بندر انزلی را بر عهده دارد. حوضچه بندر انزلی که از یک سو به دریای خزر و از سوی دیگر به تالاب بندر انزلی منتهی است تحت دو مکانیزم رسوب گذاری می باشد که عبارتند از رسوبات دریایی و رسوبات رودخانه ای.

میزان قابل توجه رسوبات انباشته شده در محدوده بندری در صورت عدم لایروبی منظم و دوره ای می تواند نقل و انتقال کالاها و پهلو گیری کشتی ها را دچار مشکل اساسی کند. مهمی که کارشناسان و متخصصان از ماه ها پیش نسبت به آن هشدار داده بودند و متاسفانه امروز بندر نشینان انزلی شاهد و ناظر به گل نشستن  کشتی سومیا بودند.

گفتنی است این کشتی ۵۰۰۰ تنی به دلیل عدم لایروبی مناسب حوضچه بندر انزلی، با ظرفیت ۳۰۰۰ تنی به سمت بندرگاه انزلی حرکت کرده بود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۱۲
وبلاگ تحلیلی خبری کشکرت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی